lördag 3 augusti 2013

Dag 34 - Tre saker jag ska göra innan detta år är slut

Detta behandlas enklast med en lista:

  •  Först och främst ska jag ta ut min kandidatexamen!  Nu banne mig ska de där pappren tas ut! Helst i september. Dock är det ännu en rackarns biämnesuppsats som återstår även om den "sutta"* avhandlingen är klar.
  • För det andra ska jag skriva färdigt min gradu. Jo, det är meningen att den också ska bli klar till jul. Dock har jag två backup månader i början av året som förhoppningsvis endast behövs till att greja med administrativt stuff.
  • För det tredje och sista ska jag ansöka om praktikplatsen i översättning vid EU-kommissionen. Det som har varit min dröm typ sen jag började vid ÅA ska jag förhoppningsvis förverkliga nästa vår/sommar. Håll tummarna för att det går vägen. Om inte, söker jag på nytt. Och på nytt. Och på nytt...

//Sofi

*För att quota Fia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar